פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

1700-720-700 לשיחה עם אורן/מנשה
משלוחים לכל הארץ
הכתובת שלנו השלושה 9, תל אביב
האתר שלנו שומר שבת

ראש דיו - מבחר גדול לכל הסוגים

 

 

ראש דיו

מגוון המדפסות בשוק ההדפסה נראה אין סופי: מדפסת משולבת עם מכונות צילום, עם סורק, פקס ואפילו טלפון. המדפסת לפעמים נעלמת בכל היישומים המוצעים יחד איתה, אך היא הייתה ונשארת מסמר הערב: הדיו המסופק לה, הוא האוכל שממנו ניזונה המדפסת כולה, בין אם לצורכי הדפסה או צילום. בחירת ראש דיו מתאים עבור המדפסת שלך היא בחירה הכרחית וחשובה, וכדאי להתאים את ראש הדיו למדפסת עצמה, על פי הוראות היצרן. אז עד כמה זה משתלם?

סוגי דיו רבים לסוגי מדפסות רבים

אין זה סוד שלכל מדפסת יש את סוג הדיו המתאים לה במיוחד, שאיתו היא תוכל להגיע להישגיים ולאיכות המרבית שהיא יכולה להפיק; אך האם ראש נוזל הדיו הזה חייב להיות של אותה היצרנית? ליצרניות יש נטייה להעלות את מחיר הדיו המגיע עם המדפסת, משום שזהו המוצר שתתחייבו אליו לכל אורח חייה של המדפסת. יצרניות אחרות של ראשי נוזלי דיו, שאינן מתמקצעות גם בייצור מדפסות, יכולות להוות תחלופה עניינית ואיכותית מספיק למדפסת שלכם- אך אף אחד לא מבטיח שכך יהיה הדבר.

ללכת על בטוח?

בכל  הנוגע לקניית ראשי הנוזל שחור או הצבעוני שיש להרכיב על המדפסת, יש רבים המעדיפים להימנע מלקיחת סיכונים מיותרים. יצרניות המדפסות מבטיחות כי הדיו שהן משווקות המתאים למכונה שלהם יובילו אתכם אל התוצאה הבטוחה והאיכותית ביותר- אפשר לסמוך על זה. מנגד, היצרניות שלא מתאימות במיוחד למדפסת שלכם עלולות להשאיר את חותמם, ולא במובן היפה של המילה. מדווח על ריחות לא נעימים שמופרשים מהדיו לאחר ההדפסה, וגרימת תקלות במדפסת עצמה.

אך כמובן שקיימים סוגי נוזלי הדיו שמסוגלים להפיק תוצאות מצוינות גם אם אינם של היצרן הספציפי. תוכלו לבדוק מה מתאים למדפסת שלכם במיוחד ולהחליט על פי שיקול דעתכם.

צבע או פיגמנט?

שני סוגי הדיו הנפוצים ביותר הם נוזלים המתבססים על פיגמנטים אורגניים, או כאלו המבוססים על צבע כימי. לדיו עם הפיגמנטים יש יתרונות רבים יותר והוא מועדף יותר על המדפיסים; לעומתו הצבע הכימי מסוגל לייצר גוונים רבים יותר.

 

ראשי דיו

קיימים סוגים שונים של מדפסות וסוגי הדפסה שיש לבצע. לכל מדפסת יש את ראש הדיו המתאים לה במיוחד, והוא יכול להיות מיוצר על ידי יצרן המדפסת או על ידי יצרן אחר. כך או כך, למרות הויכוח הקיים בנוגע לטיבם של ראשי דיו של יצרנים זרים, כל סוגי הדיו מבצעים בסופו של דבר את העבודה. ומה לגבי האיכות? התשובה קצת יותר מורכבת.

סוגי נוזל הדיו הנפוצים

רוב מדפסות הדיו שולטות כיום בשוק המדפסות הביתי וזאת משום שהמחיר ההתחלתי של המדפסת עצמה זול יותר ממדפסת לייזר, ובנוסף הן מתאימות להדפסה שכמותה איננה גדולה באופן מסחרי. דיו יכול להיות מבוסס על שני פרמטרים עיקריים: אורגני (פיגמנטים) או כימי (צבע). ראשים של דיו המבוססים על פיגמנטים נוטים להתייבש במהירות גדולה הרבה יותר ולהיטמע בדף באופן חזק יותר ביחס לזמן. הצבע לעומת זאת, נוטה להתייבש לאט יותר בעקבות זאת יש לו נטייה לזלוג או להימרח ברגע שהוא בא במגע עם חפץ מיד לאחר ההדפסה.

פיגמנט עדיף על צבע

בזכות יכולת הייבוש המהירה יותר של הדיו המבוסס על פיגמנטים, הוא זוכה לפופולאריות רבה יותר. בזכות תכונות אלו שלו, הדיו הזה, שעיקרו פיגמנטים, מצליח להשיג את אותה תוצאת הדפסה על ידי שימוש בפחות חומר לעומת הדיו שבסיסו צבע.למרות יתרונותיו הגדולים, הדיו על בסיס הצבע מגיע במגוון רחב יותר של צבעים בהירים וכך מדייק יותר בתוצאות ההדפסה כפי שהן הוצגו על המרקע- אבל עדיין בעל נטייה לזלוג, ואף יכול לדהות לאחר חשיפה לשמש עקב רגישותו.

דיו – מאיזה יצרן כדאי?

קניית ראש עם נוזל דיו מיצרן המדפסת עצמו היא יקרה יותר מקניית אותו הדיו מיצרן אחר. אך קנייה מיצרן זר למדפסת עלול להוות בעיה, ויש לבדוק זאת. קודם כל יש לבדוק את מידת ההתאמה הפיזית של ראש נוזל הצבע או הדיו למדפסת שלכם. שנית, בדקו שאין אזהרות מיוחדות מהיצרן לגבי הכנסת דיו מיצרן אחר. אם אלו בטוחים, תוכלו לבחון תוצאות הדפסה בין יצרנים ולהחליט מהו הדיו המשתלם לכם ביותר מבחינת איכות ומחיר.

 

מחפשים טונר למדפסת ?

 

no-lazy