פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

1700-720-700 לשיחה עם אורן/מנשה
משלוחים לכל הארץ
הכתובת שלנו השלושה 9, תל אביב
האתר שלנו שומר שבת

מדפסות / מכשירים משולבים - מדפסת לייזר

מדפסת לייזר- הפתרון שלך לחיסכון

מדפסת לייזר הינה שיטת הדפסה חדשנית יחסית בתחום מדפסות ביתיות ומדפסות משרדיות גם כן. העיקרון במדפסת המבוססת על טכנולוגיה זו, הוא חלק מתכתי שביכולתו להיות טעון חשמלית, ולאבד את המטען הזה כאשר פוגעים בו חלקיקים הקרויים פוטונים, שהם חלקיקי האור. כלומר, כאשר מאירים את החלק המתכתי, הוא משחרר מטען חשמלי ועל התגובה הזו מבוסס עיקרון פעולת מדפסת בטכנולוגיית לייזר.

מבנה המדפסת

הסקרנים שבינינו לא יהססו לפתוח  את החלק החיצוני של מדפסת לייזר כזו, ומה שיראו עיניהם הוא קודם כל גליל מוארך, כמעט באורכה של המכונה, בצבע מתכתי- מטאלי. הגליל הזה הוא החלק שמסוגל לצבור מטען חשמלי שהוזכר, בשמו המקצועי- תוף. התוף הוא הלב של מדפסות הלייזר, ומסביבו נמצאים שאר הרכיבים. אחד הרכיבים החשובים, נמצא קרוב מאוד לתוף והוא כבל דק שדרכו  עובר מתח גבוה מאוד שדואג ליצירה של חשמל סטטי חזק על היריעה שקרובה אליו מאוד. רכיב נוסף וחשוב הוא המקור שמאיר את התוף.

טונר- האוכל של מדפסות הלייזר

טונר היא אבקה שטחונה דק מאוד, וטעונה למטען חשמלי הפוך מזה של התוף. כלומר אם התוף מחזיק במטען חיובי, אבקת הטונר טעונה למטען שלילי. הטונר מקבל את המטען החשמלי שלו מהמדפסת כמובן, ואיננו מיוצר כך מלכתחילה. כאשר פס של פיקסלים עובר מעל אבקת הטונר, הגרגירים הקטנטנים שלה נצמדים למקומות בהם יש מטען חשמלי הפוך משלהם, נקודות הממוקמות כאמור על התוף. לאחר שהטונר ‘נדבק’ לתוף, המדפסת דואגת להטעין את הנייר המודפס בחשמל סטטי כאשר הסימון על הנייר הוא אותו סימון שיש על התוף.

מדפסות חסכוניות ויעילות

קיים ויכוח לגבי הכדאיות של מכונות הדפסה כאלו, המבוססות על טכנולוגיה חדשה יחסית, כיישומיות למשתמש הביתי. מכונות הדפסה מטכנולוגית הלייזר הן המכונות שיחסכו הכי הרבה כאשר מדובר על הדפסות בכמויות גדולות. בהשוואה למכונות הדפסה מטכנולוגיית הזרת דיו, מחיר הטונר הנצרך עבור כל דף שמודפס נמוך יותר מעלות דיו המוזרק בדף זהה. אומנם העלות ההתחלתית של המכשיר עצמו גבוהה במעט, אבל החיסכון לאורך זמן מצדיק את הקנייה החכמה.

כדאי מאוד לבדוק : מדפסת לייזר משולבת וגם מדפסת משולבת

נוספו לאחרונה
no-lazy